Kompetences – lietpratība, plašas zināšanas, izpratne kādā
jomā, jautājumā vai jautājumu kopumā.
Prioritāte – priekšroka, pirmtiesība, it īpaši laika ziņā, uz atklājumu, izgudrojumu, veicamo darbu ziņā.
Mācīšanās mācīties:
- Mācību darba individualizācija un diferenciācija. Dažādas grūtības pakāpes un uzskatāmu mācību materiālu un pārbaudes darbu sagatavošana. Problēmjautājumu un problēmsituāciju risināšana. Alternatīvu izvirzīšana, kas kopumā skolēnam liek analizēt, sintezēt un domāt.
- Teorētisko zināšanu sasaiste ar reālo dzīvi, praktiskām nodarbībām. Zinātnes centru, uzņēmumu un valsts institūciju apmeklēšana.
Matemātikas, dabaszinātnes un tehnoloģijas
- Matemātikas, fizikas, ķīmijas u.c. dabaszinātņu apguvē izmantot jaunās tehnoloģijas un programmas.
- Jebkurā tēmā mācēt atrast kopsakarības, loģiskus secinājumus un jaunus inovatīvus risinājumus.
- Pievērst uzmanību vides aizsardzības un ilgtspējīgas attīstības jautājumiem, uzsverot katra personisko lomu šo jautājumu risināšanā.
- Vienu klases komplektu apgādāt ar planšetdatoriem un veidot mācību stundas izmantojot jaunās tehnoloģijas.
- Organizēt skolotājiem apmācības digitālo kompetenču pilnveidē.
Saziņa dažādās valodās
- Uzsvērt dzimtās valodas milzīgo lomu emocionālās uztveres attīstīšanā un pasaules uzskata veidošanā.
- Dot iespēju apgūt 3 svešvalodas (angļu, krievu, vācu).
- Svešvalodu mācību kabinetu apgādāt ar nepieciešamo literatūru, vārdnīcām un atskaņošanas tehniku.
Sociālā un pilsoniskā kompetence
- Dzīves pamatvērtību (ģimene - dzimtā valoda – dzimtene - valsts) un patriotisma nostiprināšana mācību stundās un ārpusskolas pasākumos.
- Izstrādāt pasākumu ciklu (tikšanās, projekti, mācību ekskursijas u.c.) veltītu Latvijas simtgades jubilejai.
- Iesaistīties labdarības pasākumos un brīvprātīgo kustībās, veicinot savstarpējo palīdzību, paaudžu solidaritāti un sabiedrības vienotību.
- Labvēlīgas un saprotošas atmosfēras uzturēšana skolas ikdienas dzīvē.
- Skolotāju sadarbības veicināšana ar skolas sociālo pedagogu un psihologu un pašvaldību institūcijām (bāriņtiesa, sociālais dienests).
- Skolas padomes, pedagoģiskās padomes, skolēnu pašpārvaldes un darba kolektīva pārstāvju regulāra sadarbība ikdienas problēmu risināšanā.
Pašapziņas, pašiniciatīvas un uzņēmējdarbības kompetence
- Organizēt projektu nedēļas par noteiktu tēmu, kuras darbā aktīvi iesaistās ikviens skolēns. Projekta darba rezultātus publicēt skolas avīzē.
- Regulāras tikšanās ar Aizkraukles novada uzņēmēju pārstāvjiem. Sadarboties ar Aizkraukles Nodarbinātības dienestu, Karjeras konsultāciju un biznesa centru.
Digitālā kompetence
- Regulāra skolas mājas lapas informācijas atjaunošana, e-klases žurnāla paplašināta pielietošana ikdienas mācību darbā.
- Mācību stundās izmantot programmvadāmas ierīces (portatīvais dators, planšetdators, viedtālrunis u.c.), tādējādi attīstot izglītojamo digitālās prasmes un spēju pārliecinoši un kritiski izmantot tās mācību darbā un brīvajā laikā.
- Informātikas skolotāja kvalifikācijas celšana, papildinot zināšanas algoritmikā un programmēšanā, zināšanu iegūšana datorikas mācību metodikā pamatskolā, lai 2018. gadā sekmīgi uzsāktu jaunā mācību priekšmeta „Datorika” mācīšanu.
Kultūras kompetence
- Parādīt latviešu un citu tautu tradīciju un kultūru milzīgo mantojumu un savstarpējo saistību. Mācīt atšķirt būtisko, māksliniecisko no masu kultūras.
- Apmeklēt ievērojamāko latviešu rakstnieku un kultūras darbinieku memoriālos muzejus, iepriekš sagatavojot skolas avīzes tematisko numuru.
- Papildināt skolas bibliotēkas fonda krājumus.